onsdag 31 mars 2010

Moget

Idag på lunchen satt jag väluppfostrat (?) och lyssnade på en så sjuuukt jobbig tjatkärring, som var både ignorant och fullständigt ointressant. Stolen jag satt på var dessutom obekväm, så den totala irritationen var ...well - rejäl.

Hon: "Ja, och de här mänskorna som ska äta substitut för allt vad kött heter hela tiden, dem ska vi bara inte tala om! De använder ju över huvudtaget inte hjärnan!"
Jag: "Hur menar du då?"
Hon: "Jamen sojakorv, till exempel, vad är det för ett korkat påhitt?! När ska de äta det?!"
Jag: "På grillfesten?"
Hon: "Jamen det är ju inte KORV! Det är inte k o r v. De ska inte kalla det korv, för det är inte korv. Korv är gjort av kött! Inte soja! KÖTT!"

Oavsett om man är bekant med Bristolskalan eller inte fanns det ju bara ett enda givet svar, här:

"Om korven är gjord av bajs, då?"

/Ta ingen skit_76

5 kommentarer:

  1. Du, jag råkade tipsa om din blogg på min blogg. Det är mitt sätt att säga MOAHAHAHA, vad du är rolig, skriv mer! Hejdå kram.

    SvaraRadera
  2. haha ja verkligen genial!!!

    SvaraRadera
  3. Hahahaha, vilken humor, fantastiskt!!!

    SvaraRadera
  4. Helre bajskorv än sojakorv. Sojaprodukter är löjliga. Varför attrapper, om man nu är vegetarian? Jag blir bara provocerad av löjliga vegan-substitut såsom margarinost, sojamjölk och annat fånigt.

    Alldeles bortsett från att kärringen i fråga säkert var mycket tjatig.

    SvaraRadera
  5. VARFÖR frågade du inte.... ha ha ha ha ha - min humor tyvärr! Jag och tre-åringen är på samma våglängd just nu!

    SvaraRadera