måndag 10 maj 2010

Think Different?

När jag kom hem från jobbet idag stod det en stor lastbil, typ, utanför vårt hus. Den hade följande text på sidan:

"ALLSUGNING. MER ÄN BARA SLAMSUGNING."

Det tyckte jag var festligt (hästflabbs-, inte gala-), så väl inne i lägenheten (for the sake of this blog, tryckfriheten och den grund varpå samhället vilar) googlade jag företaget. Då hände detta (!):

"Did you mean: avsugning"

Jag vet inte vem som kläckte idén till den där parollen, men om världen är det minsta rättvis, så har personen i fråga Guldägget som i en liten, liten ask.

3 kommentarer:

  1. Jag läste "avsugning" innan lyckades läsa rätt..betyder det att jag är google?

    SvaraRadera
  2. Nu vill jag bara försöka kommentera för sakens skull, jag har lagt så många kommentarer, men de FÖRSVINNER!!!! Fattar inte varför, funkar ju på andras bloggar....

    SvaraRadera
  3. Bonita: Ja. Så tolkar jag det. ... Varmt välkommen google!!

    Kina: Jag vill så gärna (!) läsa ALLA dina kommentarer, men asså det blir ju lite svårt att säga nånting alls om hela den här kommentarsgrejen när ...du faktiskt är här nu... Håll ut, häng kvar - jag håller tummarna för att vad-det-nu-är-som-krånglar är förbi och allt blir smooth sailing från och med nu. Yes?!

    SvaraRadera