söndag 2 januari 2011

Det bästa av två världar

När det nu är söndag och inte måndag och jag faktiskt sitter här och njuter av hemmets perfekta cappuccino (efter cappuccino, efter cappuccino), är det med extra stor glädje jag upptäcker att ett av mina bästa radioprogram, "Godmorgon, världen!", har bett "Mammas Nya Kille" kliva in i studion och agera pausfågel bland allvarliga diskussioner kring mycket. Vilken lycka!

Om det nånsin varit pretto att lyssna på P1 kunde man kanske åtminstone klara sig undan nu, när de heta - men icke desto mindre enastående - skaparna till Katla, Jessica och hennes sminkdocka Krille tagit steget in på kanalen? Åh, hoppas! Man vill ju va' skarp och inne.

I kombination med att jag har lovat familjedoktorn att ge stämbanden en ärlig chans att komma igen kan ovanstående möjligen ge upphov till mer frekventa inlägg. Med maken i Schweisch (Sweizsch?) vet man inte. I någon riktning ska ju tankarna kring samtidsanalys och humor på högstanivå trots allt kanaliseras. Kan hända resulterar alltihop i ett vansinnigt skapande, utan kontrollerande förnuft eller moraliska överväganden. En dramaqueen med tjôtförbud, som dessutom ensam gör anspråk på Mac:en. Lite "Jag har lidit för min konst. Nu är det er tur."

Oklart om det är ett löfte eller ett hot.

1 kommentar:

  1. Tjoho Tjohoo Tjohoo - jag tar det som ett nyårslöfte jag!! Med perfekt skum uppepå...!

    SvaraRadera