lördag 1 januari 2011

Merry New Year

Vaknade nyss på soffan, nerbäddad under mjukast tänkbara julklappsfilt och - helt ärligt - genomsvettig och väldigt obekväm. Äckligt är det, när man har snurrat i sömnen och brallorna inte har hängt med.

Hasade ut i köket med min några timmar gamla filtallrik och en nästan full kopp kallt te och insåg att det är ju inte måndag imorgon! Det är s ö n d a g !

Åh, fy fan, vad skönt!

Jazzade till steget en aning och tände ett tomtebloss, konstaterade att där rök nyårslöftet om svordomarna och struntade faktiskt i vilket. Det var bara så skönt att upptäcka hur liksom ...universum (?!) och ...min s j ä l (w h a t ? ! ?) trots allt var överens och känslan för vilodag således helt korrekt. Inga livsenergier som strålade i fel riktning där, inte.

Blir det Feng Shuins år, kanske? Går eventuellt "all in" och anmäler mig till en mangakurs, samtidigt.

1 kommentar:

  1. Feng Shui? Då måste man röja, ta bort allt man inte längre behöver, för att sen kunna njuta av den energi som frigetts. Fråga mig! Jag har läst Boken, och just idag har jag röjt av bara attan. Nu mår jag toppen!

    LJFC

    SvaraRadera