måndag 3 januari 2011

Naiv. Super.

För några veckor sedan flyttade en ond kille med taggtråd in i min hals och började riva runt, varför jag idag, utled, bestämde mig för att söka vård. (Ett handlingskraftigt 2011, så.) Hittade kvickt, faktiskt, rätt på Västra Götalandsregionens webb, "Telefontid Måndag-Fredag 08:00-17:00" och satt 07:59 således helt redo med mobil och headset. Nedräknandes var jag fast besluten att hinna först i kön, boka en läkartid, undkomma väntan och frustration och använda dagen på ett så produktivt sätt som möjligt, trots ett eventuellt bristande immunförsvar.

Tolv timmar (överdrift) och 157 uppringningsförsök (ingen överdrift) senare fick jag fortfarande telefonsvararen med den idiotmilda rösten i örat, där denna talade om för mig att "Våra telefontider är måndag till fredag mellan klockan 8 och klockan 18." Och så silence.

Jag kände mig precis så frustrerad som mannen i den där reklamen, den för ett mobilföretag, han som på nyårsafton sitter i telefonkö i en klädkammare?

"Just nu är det många som ringer MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN jag behåller min plats i kön."

Frågan är vem som behöver 50 kronor extra att ringa för? Vi snackar lustgas. En bultbräda. Och kanske såna där sugtabletter som gör att taggtråd i halsen förvandlas till spaghetti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar