tisdag 30 juni 2009

Det är ju Gummimannen!

Jag kan ha kommit på det. Egen blogg = Lifesaver. När någon frågar "Och vad ska du hitta på idag, då?" kan jag kvickt formulera ett välartikulerat "Jag ska blogga!" istället för att bara ta ett djupt andetag och med en axelryckning få fram nåt i stil med "Ve'ne". Förmodligen handlar det mer om mintgodiset Lifesaver än den faktiska livbojen. Ett litet lyft och en uppfräschning, snarare än vad som skiljer livet från döden. Men ändå. Sweet.

Allra mest användbart blir det i sommarvärmen. Yes siree, Bob!

På balkongen:
"Och vad ska du hitta på idag, då?"
"Jag ska blogga på den här pinnstolen!"

På segelbåten:
"Och vad ska du hitta på idag, då?"
"Jag ska blogga bland de här snörena!"

Man blir nämligen smidig på sommar'n. Följsam som ett stekt ägg. Sänkta axlar, väloljade knän, vrister i pik och armbågar med skruv.
S m o o t h e.

Problem med att sitta hopknycklad på en picnicfilt, säger ni? Inte då! Ett par Jacko-moves till morgonreggaen och ni är igång! Allihopa nu då: "Feeling hot, hot, hot..."

4 kommentarer:

  1. "Jag ska blogga"- det ska jag också köra med. Bra! Jag ska blogga mellan Norman- och Wells-låtarna.

    Little Joe from Chicago

    SvaraRadera
  2. På riktigt:
    "Och vad ska du hitta på idag, då?"
    "Jag ska blogga till den här boogie-woogien! Kom igen katten, det svänger ju!"

    - Oh, vad utomordentligt bra, Little Joe!

    SvaraRadera
  3. Sweet it is... Funkar det även om man ännu inte har nån blogg... ??

    SvaraRadera
  4. Visst gör det det! Man kan läsa blogg - måste inte ha sin egen. Ägarsamhället är ju ändå otrendigt.

    SvaraRadera