söndag 15 november 2009

Oink, brrr och huhläää

Jag är väldigt ofta trött, jag fryser praktiskt taget jämnt, jag har en trasig högeraxel som aldrig tiger still och vareviga torsdag (av anledningar jag förstås önskar jag kunde trolla bort) mår jag illa.

Så vaccineras jag mot den ökända svininfluensan. Tidigt en torsdagsmorgon. Väldigt högt upp på min högra arm. Varnas av sjuksköterskor med glasögon långt ner på näsan för kraftiga biverkningar. "Nu kommer du förmodligen att känna dig trött, du kan absolut få frossa, du kommer bergis få ont kring nålsticket och med stor sannolikhet kommer du att må illa."

...

Här är min gissning angående hur starten på arbetsdagen i vaccinationsfabriken såg ut just den morgonen:
"To do: sparka in en öppen dörr."

Och här är ljudet av när de var klara med mig:
"Jotacksåatte..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar