torsdag 5 november 2009

Känner vi dem?!

Morgonstund har guld i mund. Det vet visst alla. Så när jag satt och gäspade i bilen på väg till jobbet, kisandes genom ett kallt och immigt bilfönster ut i bäckmörkret, påpekade Någon Nära Mig just detta, genom att uppvisa ett gyllene beteende. Skittidigt.

"Kolla! En Alfa Romeo till - bakom oss! Och de vinkar!"

Sen stämde han upp i en egensnickrad version av en gammal dänga. "Every woman, every man, join the caravan of Alfas, stand up, stand up, stand u-hup...". Där smälte även jag denna råa novembermorgon och konstaterade att delad glädje är dubbel glädje och alltihop före dagens första kaffekopp.

Vad ska man säga?

Kör italienskt. För en bättre värld.

5 kommentarer:

  1. Hallå! Vad är det för fel på SAAB och Volvo?????
    LJFC

    SvaraRadera
  2. OK, då! Vi som kör BMW Z3 känner likadant. Vi vinkar till varandra. Helst med handen ut ovanför huvudet, dvs. suffletten nere :-)
    LJFC

    SvaraRadera
  3. Inget fel på SAAB eller VOLVO (eller ja - nåt fel är det möjligen, om man ser till hur det går för dem?) men ...jag skulle just säga det, Little Joe: fräsa runt i Z3 innebär gissningsvis en hel del flott vinkande också. Fast på ett lite mindre "Ciao!..."-vis.

    SvaraRadera
  4. Haha!! Kom att tänka på: tänk om jag skulle vinka till alla i en V70... Där snackar vi träningsvärk! Å andra sidan hälsar jag numera på alla som rattar en liggvagn - så jag förstår det där med gemenskapen. Hm. Vår barnvagn är från Nya Zeeland... "Howdie!!"

    SvaraRadera
  5. Kanske blir lite för ensidig träning. Ena armen stor som ett Belgium Blue-lår... Det där med liggvagnsvink har jag hört från fler håll - en vän i Värmlands Bronx undrade smått förtvivlat om hon förväntades hälsa på alla med barnvagn, när hon nu hade flyttat till en småstad och var mammaledig. Svåra grejor, indeed. Avslutningsvis tycker jag att du, mot bakgrund av er nyzeeländska barnvagn, borde börja säga som Elaine i "Seinfeld": "The dingo ate your baby". Till alla du hälsar på.

    SvaraRadera