tisdag 24 november 2009

SAY WHAT?!?

Idag när jag öppnade dörren till jobbet hördes ett lite annorlunda ljud. Ett stilla klick - som på film, när nåt strax ska till att sprängas - som verkade förvarna om att vilken sekund som helst så brakar helvetet lös.

Och vilket helvete. Trumhinnor sprack, tungor rullade ner och slog i golvet så att gruset yrde och fontaneller sprang fullkomligt vidöppna. Good lord, vilket liv!

WOUIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!

När mitt "inbrott" avstyrts och larmet tvärt avlivats återfanns ordningen på arbetsplatsen. Så när som på min lite skeva gång och ett udda "Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii" ringandes i huvudet.

Femton timmar senare behöver jag nog faktiskt ställa frågan högt: är det jag, eller är det nån mer som hör det där ljudet?? "Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii"?! Va'?! Ursäkta, nu hörde jag inte! Var det nån annan som kunde höra det?! "Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii"?? Hallå?! F'låt, nu hörde jag inte! "Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii".

Men för i helvete...

1 kommentar: